Reklamace
Postup při případné reklamaci a platný reklamační řád
Jakoukoliv reklamaci nebo stížnost podávejte prosím písemně na e-mail info@vipcleaning.cz
Oprávněné reklamace řešíme bez zbytečných odkladů, nejpozději však do 30ti dnů podle platného reklamačního řádu.
REKLAMAČNÍ ŘÁD
Úvodní ustanovení
- Tento reklamační řád je stanoven v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou podnikatel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami obchodním zákoníkem, č. 513/1991 Sb., vše ve znění novel.
Práva a povinnosti prodávajícího
- Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím bez vad, má jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
- Prodávající odpovídá za vady, které se projeví po převzetí věci v záruční době (záruka).
- Záruka se nevztahuje na vady vzniklé opotřebením věci obvyklým používáním, nesprávnou manipulací, neoprávněnými zásahy do zboží (přístrojů), porušením plomb, pečetí, poškozením vodou, ohněm, statickou a atmosférickou elektřinou a jinými živly či vyšší mocí. Dále pak za vady vzniklé přepólováním, přepětím nebo poškozením baterií či akumulátorů, jakož i za vady na zboží upravovaném a povrchově poškozeném.
- U věcí prodávaných za nižší cenu pak prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena.
- Prodávající poskytuje na prodávané spotřební zboží záruční dobu 24 měsíců. V případě, že je obvyklá životnost zboží a nebo lhůta spotřeby kratší, končí záruční doba uplynutím této lhůty.
- Na žádost kupujícího poskytne prodávající záruku písemnou formou (záruční list). Pokud není záruční list vystaven, postačuje vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující obchodní firmu prodávajícího, IČ, sídlo a informace o zakoupeném zboží.
- Záruční doba se pozastavuje ode dne uplatnění reklamace do doby, kdy byl kupující povinen věc převzít. Záruční doba se tedy prodlužuje o dobu vyřizování reklamace.
- Prodávající nevyhoví reklamaci po uplynutí záruční doby.
- Při reklamacích zasílaných poštou na dobírku bez předchozí dohody má prodávající právo zásilku odmítnout.
- Reklamace uplatňované prodávajícím vůči svým dodavatelům neovlivňují vyřízení oprávněných reklamací kupujícího.
Práva a povinnosti kupujícího
- Kupující musí reklamaci zjištěné vady uplatnit v záruční době bez zbytečného prodlení poté, co se vada projevila.
- Reklamace zboží upraveného podle přání spotřebitele se řídí § 53, odst. 8 Občanského zákoníku.
- Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. V případě, že nebyla věc použita, může kupující místo odstranění vady požadovat výměnu věci (případně její součásti).
- Pokud se na výrobku vyskytne větší počet odstranitelných vad nebo se tatáž vada vyskytne opakovaně, má kupující stejná práva jako v případě vady neodstranitelné.
- Při vadě neodstranitelné má kupující právo buď na výměnu věci nebo může od smlouvy odstoupit (vrátit věc a požadovat vrácení peněz).
- Kupující může požadovat také slevu. Ta se poskytne v případě, kdy má věc vady, které nebrání, aby sloužila danému účelu. V tomto případě bere kupující na vědomí, že vady, na které byla sleva poskytnuta, nelze již v budoucnu reklamovat.
- Kupující se musí s reklamací obrátit na místo, kde vadnou věc koupil. S výjimkou případů, kdy je v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším.
- Odpovědnost za vady vzniklé při transportu je kupující povinen uplatňovat u dopravce. (Prodávající doporučuje nepřebírat viditelně poškozené zásilky, popř. uplatňovat škodu ihned při převzetí zboží). Reklamace a uplatnění nároku na náhradu škody vzniklé na přepravované zásilce se řídí podmínkami daného přepravce.
- Kupující je povinen reklamovat zboží kompletní.
- Při nákupu zboží prostřednictvím Elektronického objednávkového systému má kupující 14 denní lhůtu na rozmyšlení a vrácení nepoškozeného a nepoužitého zboží.
Tento reklamační řád platí od 1.2.2016